družbeni izzivi

Delo v tujini
Družbeni izziv 1: Mladi danes v poplavi informacij težje odkrijejo svoje potenciale.
Delo v tujini je odgovor na ta problem, saj s tem, ko gremo živet na drug konec sveta, prestopimo svojo mejo udobja. Znajdemo se v nepoznani situaciji, ki od nas terja, da se prilagodimo in odzovemo drugače, kot smo se odzivali dotlej. Zaradi premagovanja strahu pred neznanim pride do večje samozavesti in samorefleksije. Kandidat/-ka prične bolj verjeti vase, lažje prepozna svoj potencial in postane močnejša osebnost. Družbi prinaša veliko bolj pozitivno obliko svoje osebnosti, ne vstopa v nepotrebne konflikte, ohranja mirnost in opazuje svet. S tem soustvarja prijazno družbo in vodi potrpežljiv dialog.
Družbeni izziv 2: Mladi ne znajo dovolj dobro tujih jezikov.
Programi dela v tujini rešujejo problem slabega znanja jezikov, saj je med življenjem v tujini kandidat/-ka primoran/-a komunicirati v tujem jeziku. Nekateri izmed programov vključujejo strokovno izobraževanje na jezikovni šoli. Poznavanje jezikov vodi k razumevanju tuje kulture. Na globalni ravni to pomeni, da kot človeštvo postajamo celota in se med seboj razumemo ter spoštujemo.
Družbeni izziv 3: Mladi ne znajo dovolj dobro skomunicirati svojih izkušenj v življenjepisu.
Kljub temu da je kandidat/-ka dober/-ra delavec/-ka in ima zavidljive izkušnje, mu/ji te prav nič ne bodo koristile, če jih ne zna pravilno ubesediti (na zanimiv in jedrnat način). Opažam, da ljudje dandanes res težko izražamo sebe, svoje občutke in misli. Efektivna in avtentična komunikacija je ključ do novih poslovnih priložnosti.
Zato vsak udeleženec/-ka programa dobi tudi dostop do edinstvenega e-tečaja »Pisanje življenjepisa na moderen in avtentičen način«. V intenzivnem tečaju se nauči napisati jedrnat, moderen življenjepis, navdušiti v motivacijskem pismu, zna pravilno pripraviti dodatno dokumentacijo ter jo poslati podjetju, v katerem želi graditi kariero.
Družbeni izziv 4: Mladi se zaradi slabe finančne situacije težje odselijo na svoje.
Delo kot au pair v Švici ali v ZDA je zasnovano tako, da lahko kandidat/-ka v enem letu zasluži tudi do 11.000 EUR. S tem začetnim kapitalom se lahko ob vrnitvi odseli od staršev, z novo pridobljenimi izkušnjami iz tujine, govorom tujega jezika ter znanjem pisanja življenjepisa pa lahko poišče svojo prvo službo.
Etika potovanj
Potovanja v avtentične predele sveta.
Preko svojih zapisov in pogovorov v podkastu Potovanja in delo v tujini spodbujam, da potujemo v kraje, ki niso na prvo žogo turistični in imajo v sebi veliko mero avtentičnosti. Spodbujam, da se popotniki nastanijo pri domačinih ali v majhnih butičnih hotelih, saj gre tako denar neposredno v roke lokalnih prebivalcev. Nekatere nastanitve in hotele imajo namreč v lasti bogati posamezniki, ki velikokrat svojega osebja ne plačujejo dovolj ali pa uvažajo poceni delovno silo.
S tem se med mladimi izgublja ljubezen do dela v gostinstvu in turizmu, ker za svoje delo niso dobro plačani in nimajo ugodnih pogojev za delo. Tako zadovoljstvo v delu iščejo v drugih poklicih. Zelo pogost je pojav, ko v nekaterih hotelih in na križarkah preprosto primanjkuje delavcev v strežbi in kuhinji. To lahko spremenimo mi, ki te storitve plačujemo, saj z zapravljanjem svojega denarja neposredno komuniciramo, kaj podpiramo.
Digitalno nomadstvo in delo v tujini kot odgovor na problem instant potovanj in vključevanje v lokalne skupnosti.
Digitalni nomad ali kandidat na delu v tujini bo na destinaciji ostal dlje časa in tako uporabljal manj letalskih povezav, na destinaciji pa se lahko zlahka vključi tudi v lokalno skupnost. Z vključitvijo se uči in trenira razumevanje drugih narodov ter spoštovanje sočloveka. Ugotovi, da je različnost dobrodošla za razvitost sveta, to pa seveda vodi v bolj razumevajoč in spoštljiv dialog. V današnjem svetu, kjer kraljuje sovražni govor, potrebujemo več razumevanja, spoštovanja drugačnosti … Z daljšimi potovanji je to mogoče doseči.
Prostovoljstvo kot trening za zmanjšanje potrošništva v zahodnem svetu.
V letu 2023 je v načrtu lansiranje prostovoljstva v Keniji, sicer pa o prostovoljstvu veliko govorimo v podkastu. Mlade želim navdihniti, da se odpravijo za mesec ali dva v države tretjega sveta, kjer lahko iz prve roke spoznajo, kako malo je potrebno, da je človek srečen, in kako lahko nesebično dajanje in pomoč sočloveku opolnomoči posameznika, ki to počne.
Da sreča ni v nenehnem pehanju za materialnimi dobrinami in novih oblekah. Naučiti se moramo etičnega kupovanja in ravnanja z materialnimi dobrinami. Te prebivalci v deželah tretjega sveta največkrat proizvajajo pod slabimi pogoji in za mizeren zaslužek.
Etična potovanja kot odgovor instant turizmu in travel influensanju.
Potovalni vplivnež je danes poklic, ko posameznik na poziv organizacij v turističnem sektorju promovira destinacijo ali storitev. Te so na družbenih omrežjih največkrat prikazane v napačni luči. Prikazujejo luksuzne dobrine, bogate zajtrke, nadstandardne storitve, ki jih je deležen potovalni vplivnež in jih hvali v nebo, navaden turist pa navadno dobi le delček prikazanega. Izkrivljanje realnosti je lahko velik problem za nekoga, ki v potovanjih ni vešč in njegova pričakovanja ne ustrezajo temu, kar na koncu dobi.
Moja vizija ni samo »pojdi potovat ali delat v tujino«, ampak s to izkušnjo postani boljši človek, usmeri življenje na pravo pot, odkrij svoje potenciale in iz izkušnje izcimi največ, kar se da.